Drømmer du om en bolig i Frankrig?

Eiffel tårnet

Mange personer i Danmark elsker at afholde deres ferier nede sydpå i Europa. Sol, varme, andre kulturer, anderledes mad og oplevelser bidrager stærkt til denne tendens. Lande som Spanien, Italien og Frankrig mv. ligger oftest højt på feriedestination ønskelisterne.

Men for nogle personer er det den ultimative drøm at flytte til mere eksotiske omgivelser. Der kan være en del årsager til, hvorfor du overvejer at flytte til et andet land. Frankrig er her et meget attraktivt valg som europæisk land, da landet er rangeret som en af de bedste lande, når det kommer til livskvalitet.

I dette indlæg vil belyse nogle af årsagerne til, hvorfor Frankrig kan være et appellerende land, når det kommer til bosættelse.

Fransk charme og mange styrker

Når de fleste af os tænker på Frankrig; tænker vi højst sandsynligt på baguettes, Tour de France, vin, baretter, sol, mimere og kulturelle seværdigheder som Eiffel Tårnet. Men Vesteuropas største land har også mange andre interessante og attraktive muligheder at byde på.

En appellerende geografi

Frankrig består af 27 regioner, der hver især har unikke forskelligheder. Landet er geografi har en stor indflydelse på livsstilene, hvor den nordlige del er tempereret og den sydlige del subtropisk. Det er i den nordlige del at champagne produktionen, handel og vilde kyster findes, hvorimod de sydlige regioner er præget af smukke landskaber, vinmarker og floder.

Fristelsernes land

Et andet stort kendetegn for Frankrig er det franskekøkken og den gastronomiske kultur, hvis mange retter, bagværk og deserter er kendetegnet for at være velsmagende klassikere. Madlavning og kogekunsten er en stor del af den franske kultur. Hver region har deres helt eget autentiske præg på madkulturen, hvilket medvirker til at landet har mange lokale køkkener.

I den nordvestlige del bruges smør, créme fraiche og æbler meget i madlavningen. I de sydøstlige dele bruges olivenolie, tomater og krydderurter. De sydvestlige regioner er kendetegnet for foie gras og Karl Johan-svampe, hvor i den nordøstlige del af landet minder maden mere om tysk mad med pølser, sauerkraut, fedt mv.

Stærk økonomi og attraktive muligheder

Som en af Europas og verdens største økonomier har Frankrig mange berømte virksomheder og institutioner over hele verden. Landet ligger blandt andet øverst, når det kommer til virksomheder indenfor luksus industrien, men også i toppen indenfor landbrugssektoren.

Gør brug af professionel hjælp

Det kan altid anbefales at søge hjælp, når du skal komme igennem større projekter som at flytte ti let andet land. Det kan være meget strategisk at anvende en dansk eller international ejendomsmægler i Frankrig, der kan hjælpe dig gennem de franske boligmarkeder. På den måde undgår du mange unødvendige problemer, der ellers kan forekomme særligt, hvis du er helt ny i landet.